Οι δίδυμοι της NASA που απέδειξαν πως αλλάζει το DNA στο διάστημα

Δημιουργια : 13 Απριλίου 2019 / Προβολες : 1590 - Κατηγορία : Επιστήμη

Τα αποτελέσματα μιας έρευνας που κράτησε αρκετά χρόνια και εστίασε στις αλλαγές που μπορεί να φέρει στο DNA η παραμονή στο διάστημα, δημοσίευσε η NASA.

Οι δίδυμοι της NASA που απέδειξαν πως αλλάζει το DNA στο διάστημα

Εντυπωσιακά είναι τα αποτελέσματα μιας μελέτης της NASA πάνω στις γενετικές αλλαγές που μπορεί να επιφέρει το ταξίδι στο διάστημα.

Η υπηρεσία μελέτησε την περίπτωση δίδυμων αδερφιών εκ των οποίων ο ένας ταξίδεψε στο διάστημα και ο άλλος παρέμεινε στη Γη και διαπίστωσε πως ο πρώτος είχε υποστεί κάποιες μόνιμες αλλαγές στη γονιδιακή έκφραση.

«Η μελέτη των Διδύμων παρέχει την πρώτη ολοκληρωμένη βιομοριακή άποψη για το πώς το ανθρώπινο σώμα αποκρίνεται στο χώρο του διαστήματος και χρησιμεύει ως γονιδιωματικό βήμα για μια καλύτερη κατανόηση του πως θα κρατηθούν υγιή τα πληρώματα κατά τη διάρκεια των αποστολών στο φεγγάρι και στον Άρη».

Το 2014 και το 2015, ο αστροναύτης της NASA Σκοτ Κέλι πέρασε 340 ημέρες στο διάστημα, ενώ ο δίδυμος του αδελφός, Μαρκ, παρέμεινε στη Γη, έτσι ώστε οι επιστήμονες να εξετάσουν τον αντίκτυπο της εκτεταμένης έκθεσης στο διάστημα σε κυτταρικό και μοριακό επίπεδο.

«Τα τελομερή στα λευκά αιμοσφαίρια του Σκοτ, τα οποία είναι οι βιοδείκτες γήρανσης στο τέλος των χρωμοσωμάτων, ήταν απροσδόκητα μεγαλύτερα στο διάστημα και στη συνέχεια πιο κοντά μετά την επιστροφή του στη Γη με το μέσο μήκος του τελομερούς να επιστρέφει στο φυσιολογικό έξι μήνες αργότερα».

Αντίθετα, τα τελομερή του αδερφού του παρέμειναν σταθερά καθ ‘όλη τη διάρκεια.

Παράλληλα, στο διάστημα, οι ερευνητές παρατήρησαν επίσης αλλαγές στην έκφραση των γονιδίων του Σκοτ, που επέστρεψαν στο φυσιολογικό μετά από έξι μήνες στη Γη.

Ωστόσο, ένα μικρό ποσοστό γονιδίων που σχετίζονται με το ανοσοποιητικό σύστημα και την επισκευή του DNA δεν επέστρεψαν στο φυσιολογικό μετά την επιστροφή του στη Γη, επιτρέποντας στην NASA να εντοπίσει τα γονίδια που πρέπει να παρακολουθούν όσον αφορά την υγεία των αστροναυτών.

ΑΠΟΔΕΛΤΙΩΣΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ